Mitas guldkorn

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Marita "Mita" - 27 januari 2010 22:32

det är på tiden i så fall. Det var jobbigt att gå med hundarna förut,inte plogat nånstans,dom väntar väl tills det slutat snöa så det blir full fart på snösvängen inatt.

Nu sitter jag och tittar på Morden i Midsomer,men det är så mycket reklamavbrott, så det tar ju evigheter innan det är slut.Tror nästan jag skippar slutet och går och lägger mig och läser en stund istället. Gubben har suttit och kollat på fotboll.Han hörs ända hit,för han är inte precis tyst när han tittar,  

 


Good Night Comments



Av Marita "Mita" - 27 januari 2010 12:44

hur många av er är det som har en skräplåda,och hur mycket har ni där i så fall?

Jag har två stycken,en i stora hallbyrån, och en kökslåda där allting hamnar som är bra att ha och inte kan slängas.Ibland har jag gjort ett ryck och städat och plockat bort,sen har jag kännt mig så nöjd och tänkt att nu ska det inte samlas så mycket saker där igen.Men det dröjer inte länge förräns det är fullt igen. Ingen ordning är det heller,men jag vet ändå precis vad som finns där.Så det är bara att konstatera att en skräplåda måste man ha,var ska man annars lägga allt?   

  

Så här ser min ut i köket,snyggade till i den före jul,men nu är det snart lika dant igen.

När vi gick förut hundarna och jag så fick vi kisa för då var det små snökorn som blåste in i ögonen.Nu har snökornen blivit stora som lapphandskar.Huvaligen, gubben kommer inte bli glad åt skottningen sen,  

 

  

GlitterLive.com" src="http://i327.photobucket.com/albums/k456/glitl/sec/wednesday/001.gif" border="0" alt="" />

Av Marita "Mita" - 27 januari 2010 09:14

ja så blir det när nattsömnen blir kort. Vet inte varför jag vaknade så tidigt,sen var det lögn att somna om. Så jag gick upp och gjorde mig lite go varm välling. Sen la jag mig igen och läste ett tag. Men Famous han låg och småfes så fy vad det luktade. Han  kanske var nödig tänkte jag så lika bra att ta ut hundarna på en kort runda.

Men nu sitter jag här och är jättetrött. Fast jag ska väl ge mig ut på en lite längre tur med hundarna innan ovädret brakar loss.

Dom har ju pratat om snöovädret hela morgonen på radion.

Vill inte ha mer snö nu,  

 

Winter Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Ovido - Quiz & Flashcards