Mitas guldkorn

Alla inlägg den 29 december 2009

Av Marita "Mita" - 29 december 2009 22:26

nej det finns dom som har kallare. Dottern ringde från stugan uppe i norrland förut. Dom har haft 32 grader kallt idag.Så det har inte blivit nån skidåkning idag. Istället åkte dom till Kittelfjäll och åt lunch på högfjälls hotellet.Det är så otroligt vackert där.

Nu har det bara varit slötittande på tv hela kvällen,men nu tänker jag som vanligt lägga mig och läsa en stund.

Natti,natti.......

Av Marita "Mita" - 29 december 2009 16:37

men kallt är det. Nu har skymningen sänkt sig så fint.Både soluppgång och skymning har ett speciellt ljus på vintern.

 


idag har man inte suttit särskilt mycket. På förmiddan så åkte vi och handlade,så nu är det gjort till helgen,skönt att slippa trängas,och sen var det ganska tomt nu i kylen när resterna är uppätna. Dags att fylla på med nyårsmaten.Gubben är ledig både i dag och i morgon.

Så han fick hjälpa till med städningen sen på eftermiddan.

Nu när solen skiner in så ser man allt damm,oj,oj, bättre när skymningen faller på.  

Jag var in  på apoteket och tog ut mer värkmedecin,18 kr kostade det.Lika billigt blev inte matinköpet,  

Gubben passade på att gå in på bolaget,inte mycket folk där heller. Men i morgon skulle jag tro att det är desto mer.

Lika bra att ha det här gjort idag, för i morgon ska jag till sjukhuset på kontroll av handleden.Det lär väl ta ett tag med väntetider och röntgen.

I morse var det 15 minus, och nu är det 17. Går säkert ner ännu mer till natten. Huva! Hundarna fryser om tassarna kan jag säga.Tjocka hundtäcken på nu,men vad hjälper det när det isar om tassarna.Stackars mina gubbar.

Dags för maten nu medans gubben tar hundarna på en kortare prommis. Potatismos och julkorv med rödkål,mumsigt,

See ya....

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards